מגשרת גירושין- כל מה שצריך לדעת

לפני שניגע לעניין מגשרת גירושין ותפקידה, צריך להבין תחילה מהו תפקידה של מגשרת גירושין, ומכאן נדע להבין במאמר זה כיצד יכולה מגשרת לסייע לבני זוג המבקשים להתגרש. אם כן, תפקידו של המגשר הינו כדמות ניטרלית המסייעת לבני זוג המבקשים להתגרש לעשות זאת בדרכי נועם, כאשר תהליך הגישור מאפשר לכל אחד מן הצדדים להביע את דעתו כמו גם להכיל את דעת הצד שכנגד תוך הקשבה . תפקיד המגשר איננו להביע את דעתו אלא לנתב את השיחה לכדי הסכם גירושין. עורכת הדין אלינור ליבוביץ הינה עורכת דין לענייני משפחה ומגשרת בכל הסוגיות המשפטיות הנוגעות לתיקי גירושין ובכל התיקים הנוגעים לענייני ירושות וצוואות ומחלוקות הקיימות בין בני משפחה. ט עורכת הדין אלינור ליבוביץ טיפלה בתיקי גירושין רבים ומורכבים בהצלחה רבה  מזה 35 שנות פעילות. כן מטפלת עו"ד אלינור ליבוביץ בתיי ירושה ובמיוחד בהתנגדות לצוואות.

תחילה יש להבין את חשיבות הליך זה של הגישור, מפני שכיום מחויבים זוגות המבקשים להתגרש לעבור גם מפגש של גישור, במסגרת יחידת הסיוע של בית המשפט שבו קיימות עו"ס, וזהו הליך המאפשר דרך מהירה יעילה וחסכונית לקדם את תיק הגירושין אל עבר סיומו תוך עריכת הסכם גירושין אותו כותבים למעשה עורכי הדין של בני הזוג.  אז מדוע דווקא הליך גישור ומה תפקיד מגשר? הינה כמה נקודות שיבהירו לכם את העניין:

  • הליך זה של גירושין צובר בתוכו אמוציות רבות הקיימות בין בני הזוג, כאשר במהדורה הקודמת של תיקי גירושין, היו מתנהלים בין מסדרונות וערכאות בתי המשפט שנים רבות, הליכים קשים ומרובים כאשר כתשו בני הזוג אחד את השנייה לעיתים ללא רחמים, בפועל גם הצד המנצח וגם הצד המפסיד יצאו ניזוקים מאחר וההליך נמשך הרבה זמן והיה כרוך בהשקעה של הרבה כספים וזאת מלבד האנרגיות הרבות שהוציאו בני הזוג בתהליך זה. ניכר היה בזבוז משאבים של זמן וכסף. לעומת הליך גישור בו מאפשרים שיח והקשבה בין בני הזוג, כאשר כל אחד מן הצדדים מביע את אשר על ליבו ודעתו. תפקיד מגשרת גירושין הוא לאפשר כי אכן הליך הגישור ימצה את עצמו על הדרך הטובה ביותר
  • נקודה נוספת העומדת לזכות מגשרת גירושין ותהליך הגישור הינה כאשר מגלים בני הזוג כי ברצונם אכן לסיים את התהליך במהירות וביעילות תוך קבלת החלטות מושכלות, יכולים הם להיעזר בכישוריה ובנסיונה של המגשרת לשם קבלת החלטות הרות גורל להמשך חייהם בנפרד הנוגעים להמשך גידול הילדים, העתיד הפיננסי, זאת כאמור על הדרך הטובה ביותר המאפשרת לבני הזוג להתחיל את החיים במסגרת החדשה ביתר נעימות.
  • הליך גישור הינו הליך המאפשר הרבה גמישות בתהליך, כך גם המגשרת המקיימת את ההליך בין בני הזוג. אומנם מדובר על תיקי גירושין, אך אין תיק אחד דומה למשנהו. כלומר הליך הגישור מאפשר את התאמתו לצרכי בני הזוג, בין אם אלו בני זוג המבקשים להיות עניינים בתוך התהליך לעומת בני זוג המבקשים גם מקום ודרך להתאבל על שנות הנישואין שהסתיימו

סיכום דבר

ניתן לומר שעידן ההתכתשויות בערכאות המשפטיות של בתי המשפט כמעט ועומד להיעלם כליל, זאת בזכות תהליך הגישור המאפשר לבני זוג לעבור תהליך מכיל ומקבל המאפשר לכל אחד מן הצדדים להביע את רגשותיו ואת דעתו , תוך כדי ליווי מקצוע של אשת גישור כדמות ניטרלית המאפשרת לתהליך זה לקרות על הצד הטוב ביותר לטובת כל הצדדים. עורכת הדין אלינור ליבוביץ לענייני משפחה תשמח לסייע לכם בהליך הגישור תוך הקשבה, אמפטיה וניסיון מקצועי רב שנים בהם סייעה בתיקי גירושין רבים. מוזמנים להיכנס לאתר המשרד, ולקבוע פגישת ייעוץ.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל
    דילוג לתוכן