מה תפקידו של עורך דין מעצרים?

ישנם שני סוגי מעצרים הקיימים בהליך הפלילי והם: מעצר עד תום ההליכים וכן מעצר ימים. מה שמשותף לשני סוגי המעצרים הללו שכל עוד לא הוכיח כי החשוד או הנאשם אשמים, הרי שלשים את האדם מאחורי סורג ובריח ולשלול ממנו את החירות שלו, מהווה מהלך שפוגע בזכויות הבסיסיות של האדם ועל כן, כל ההוראות של החוק אשר נוגעות למעצרים, מחייבות באופן משמעותי ביותר את גורמי האכיפה לנהוג בלא מעט זהירות טרם הם מקבלים החלטה לגבי הארכת המעצר של הנאשם או של החשוד. עורך דין מעצרים מקצועי ומנוסה יכול לסייע רבות לאדם במעצר ולא פעם הוא יכול לגרום לו להשתחרר מהר.

מעצר ימים- במה מדובר?

מעצר ימים נקרא גם מעצר לצרכים של חקירה. מדובר על שלב התחלתי בציר הזמן הנוגע להליך פלילי אשר במסגרתו המשטר מבקשת להאריך את המעצר של חשוד. כל הדיונים על המעצרים מתקיימים בבתי משפט השלום אשר מצויים באזורי הארץ השונים וזאת בלי קשר לעד כמה חמורה העבירה. אדם החשוד בביצוע עבירת רצח יובא להארכת מעצר בבית המשפט שלום, כאשר הדיונים הנוגעים להארכת מעצר היו לרוב קצרים. התנאים להארכת מעצר יהיו: האם קיים יסוד סביר כי האדם שנעצר ביצע את העבירה, עילת המעצר, חשש משיבוש חקירה לרבות השפעה על עדים או העלמת ראיות, המסוכנות של אותו אדם אשר נלמדת למעשה מהעבר הפלילי שלו וכן מחומרת העבירה שהוא ביצע. כמו כן, יש פעולות אשר ניתן לבצע רק כאשר החשוד מצוי במעצר ואם הפעולות הללו נדרשות לצרכי החקירה הרי שניתן להאריך את המעצר. אין ספק כי עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה הוא קריטי עבור ליווי וייצוג במעצר. לא פעם הוא יכול לסייע עבור סגירת תיק חקירה וזאת במידה ולא עולה כלום בחקירה.

בכמה זמן ניתן להאריך מעצר ימים?

מעצר ימים ניתן להאריך לתקופה מקסימלית של 15 ביום בלבד. לאחר 15 ימים ניתן בסמכות של שופט להאריך את המעצר כמה פעמים נוספות ובלבד שכמות ימי המעצר לא יעלה על 30 יום. במקרים מורכבים יותר הארכת המעצר ליותר מ30 ימים תהיה אפשרית אך היא תדרוש את האישור של היועץ המשפטי לממשלה. במקרה הזה שופט מעצרים יהיה יכול להאריך את המעצר של החשוד לתקופה מקסימלית של 75 ימים. לאחר מכן הארכה נוספת תדרוש אישור של שופט בית המשפט העליון שהוא בעל סמכות להאריך מעצר עד 90 ימים

 אם אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה, כדאי שתבחרו במשרד עורך דין אלון שליכטר.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל
    דילוג לתוכן